It's my life in Japan ! ⇒ in Thailand now!

I'll try to write down " what I think " , " what I feel" and " what I did " on my days in  both English and Jpanese! 日々私の思うこと、感じたこと、したことを、英語と日本語の両方で綴ってみます!

Saturday, June 17, 2006

Obtuse?

Though I heard that the rainy season set in, rain does not fall recently...Just I thought so , it rained like a storm today. I am the human being who is not careful at all...In other word , I think that I'm a obtuse person.  I believed that it would rain tomorrow I don't know why... I did my laundry today ,I don't know why...I did so much..I used a washing machine many times and dried them in a balcony each time. Yes..there is a roof in a balcony . So I have finished hanging out all the laundry without noticing that it rained really and then I noticed that at last it rained when I was going to go out.

I was surprised to myself and worried about myself so much
------------------------------------------------------------------

梅雨入りしたというのに、あんまり雨が降らないな~と思っていた矢先。今日は嵐のように雨が降りました。私は根っからの注意深くない人間、というか、ボーっとしてるんだと思いますけど。
何故か日曜日に雨が降ると信じていた私は、何故か今日洗濯をしてしまいました。それも大量に。何度か洗濯機をまわしていたので、その都度ベランダに干しに出ていました。確かにベランダには屋根があります。でも一切雨に気づかずに、せっせと洗濯物を干しきっていたのです。その後外出するときに初めて雨が降っていることに気づきました。

自分で自分にびっくりして、自分のことが本当に心配になりました。

0 Comments:

Post a Comment

<< Home