It's my life in Japan ! ⇒ in Thailand now!

I'll try to write down " what I think " , " what I feel" and " what I did " on my days in  both English and Jpanese! 日々私の思うこと、感じたこと、したことを、英語と日本語の両方で綴ってみます!

Monday, January 08, 2007

Favorite dressing <ポン酢>


I felt that I wanted to cook so badly because I had eaten very delicious home cooking when I had stayed at my co-worker's house for 2 days.

I drew my imaginary picture of what I wanted to cook.

After that , I made a salada……….

I cut some tomatso small carefully , I cut some cucumbers small carefully , I boiled some broccoli carefully while checking how soft they were , I cut some boiled eggs small beautifully and I mixed a dressing I made !
I usually don't take a long time to cook , so I felt that I had cooked something big dinner.
But It was only a salada.................

By the way , my favorite dressing is made by olive oil , garlic paste , red pepper , salt and PONZU.

PONZU is made by vinegar and soy sauce.
You can mix this dressing and some small cut tomatos .then you put it on a bread and toast it.That's my most favorite food !!

I love a PONZU too much. I want to tell everyone that I prefer it for all cooking.

------------------------------------------------------------------

先輩の家に泊まった時に、かなり美味しい手料理を頂いたばかりなので、ちょっと私も気合を入れた料理をしたい気分になりました。
何を作ろうかといろいろと空想を楽しんだあげくに完成したのは「サラダ」…。

トマトをゆっくり小さく切って、キュウリもゆっくり小さく切って、歯ごたえに注意しながらブロッコリーを茹でて、茹でたタマゴを綺麗に小さく切って、自分で作ったドレッシングで仕上げました。
いつもはこんなにゆっくりと時間をかけて料理をしないけど、今日は大仕事をした気分でした。

サラダだけなのに……。

ちなみに、私のお気に入りの手作りドレッシングは、オリーブオイル、ガーリックペースト、一味、塩、ポン酢を適量混ぜたものです。
このドレッシングと細かく切ったトマトを混ぜ合わせ、食パンにのせて少し焼くと、私のお気に入りのフードとなるのです。

私が手放せない「ポン酢」は、どんな料理にもピッタリなので、世界中の人にお勧めしたい♪


0 Comments:

Post a Comment

<< Home