It's my life in Japan ! ⇒ in Thailand now!

I'll try to write down " what I think " , " what I feel" and " what I did " on my days in  both English and Jpanese! 日々私の思うこと、感じたこと、したことを、英語と日本語の両方で綴ってみます!

Thursday, January 04, 2007

Foreign language<外国語>

My Australian friend invited me for dinner with her friends.
There are 1 Chinese girl , 1 Australian girl and 4 Japanese girls at an Izakaya which is Japanese bar.
We were talking in Japanese all the time and having a good time.
We laughed until we cried.


I was surprise that Chinese girl and Australian girl could speak Japanese very well.
Only two words they didn't know are "maseteru" and "yancha" .
Maseru means precocious.
Yancha means naughty.

that's it!
Only two words !


Australian girl said to us that she wanted to write her book in her future.
How wonderful it is!!
How small my determination of this year is ...to keep writing my blog..
mmm
it's not true.
To keep writing my blog is a still big determination for me.

---------------------------------------------------------------

オーストラリア人の友人が、彼女の友達とのディナーに招待してくれました。                              オーストラリア人のギャル1名、中国人のギャル1名、私を含めた日本人ギャルが4名で居酒屋で盛り上がってました。

全員ずーーっと日本語で会話して、泣くほど大笑いをしながら盛り上がりました。                            驚いたのは、オーストラリアと中国からの友人2人の日本語の素晴らしさです。

会話してる中で知らなかった日本語は「ませる」と「やんちゃ」だけでした......。                                        「ませる」ってゆうのは、大人びてる。                                                                 「やんちゃ」ってゆうのは、いたずらっ子というような意味ですけど。

分からなかったのが2語だけなんて..............。

オーストラリアの友人が「将来、本をだしたい」という夢を話してくれました。                                            素敵です!                                                                                       それに比べて私の目標は「ブログを続ける」...って、なんて小さい夢なのか。

ん...............でもそんなことないな。                                                                       私にとっては結構たいへんな目標なので、これを頑張ります。




0 Comments:

Post a Comment

<< Home