It's my life in Japan ! ⇒ in Thailand now!

I'll try to write down " what I think " , " what I feel" and " what I did " on my days in  both English and Jpanese! 日々私の思うこと、感じたこと、したことを、英語と日本語の両方で綴ってみます!

Saturday, June 24, 2006

Looks real !

I often use wig . A recent wig looks just like genuine hair.  It is not reason by fashion and the reason is because I don't like a troublesome job.  I choose that I use the wig that it is just easy , because my hair is curled hair and to take time to gather up hair.
I stayed at Tokyo for a business trip yesterday and returned today. I used my wig yesterday, but I didn't use it because my hair was nothing wrong for some reason today and was gathered up...

When a turn of baggage check of an airport came without thinking about anything as usual, I remembered that I had PET bottle in my bag , and I was going to take out it . Then my wig caught on PET bottle jumped out from a bag...................The examiner and other customers were surprised very much...All of us stared at the wig which looks like a human head for a while..

I was relieved I wasn't arrested..
---------------------------------------------------------

私はウィッグをよく付けます。最近のウィッグは本物の髪そっくりです。私が使うのは、決しておしゃれでというわけではなくて、横着だからです。くせ毛の私は、髪をまとめるのに時間がかかるので、つい楽チンなウィッグを使ってしまうのです。。
昨日は出張のために東京に泊まって、今日帰ってきました。昨日はウィッグをつけていたのですが、今日はなぜか髪がうまくまとまってたので、自分の髪のままで移動していました。

いつもどおり何も考えずに空港の手荷物検査の順番がきた時、カバンにペットボトルを入れていることを思い出し、急いで取り出そうとしました。その時、ペットボトルにひっかかって、私のウィッグが飛び出しました・・・。検査員も他のお客さんたちも、それはそれは驚いたこと!人間の頭かと思うようなリアルな感じで着地したヴィッグを、みんながちょっとボーゼンと見ていました。

逮捕されなくてよかったです。。。

1 Comments:

At 5:28 PM, June 30, 2006, Blogger Jim said...

That is funny Yukyey, I bet it was a surprise, lol. I enjoyed the story, lol. Thanks.

 

Post a Comment

<< Home