It's my life in Japan ! ⇒ in Thailand now!

I'll try to write down " what I think " , " what I feel" and " what I did " on my days in  both English and Jpanese! 日々私の思うこと、感じたこと、したことを、英語と日本語の両方で綴ってみます!

Saturday, December 19, 2009

Living in Thailand - 突然のタイランド

I had heard that many Japanese people live in Thailand.
I didn’t expect that I suddenly would be one of them
but my boyfriend was transferred.

Was it good news or bad news?
Only I could say was that it would challenge me.
Did I decide to move to Thailand so easily?
Of course not!
Did my boyfriend force me to move to Thailand?
Of course not! He just asked me if I could live in Thailand. ]

I made my decision to come.

------------------------------------------------------------------------

タイには沢山の日本人が住んでらっしゃるそうです。
まさか自分がその1員になるとは予想もしておらず、イギリス人の彼の転勤で、突然タイへやってきました。

そんな簡単に・・決めたわけではないです。
そりゃ悩みました。
私がいったいタイで何ができるんだろうって悩みました。

奥さんでもないわけだから、いくら「一緒に行ってみないか」と言われても、自分次第なわけですから。

結局、「どんなイヤな事が起こっても彼のせいにはしないと覚悟できるか」と何度も自分に問いかけた末、
Thailandへやってきたわけです。

もう何が起こっても彼のせいには・・しないのです。

彼はすでに5ケ月前からThailandとJapanの往復を繰り返しながらお仕事を始めているわけで、私より
彼のほうが断然忙しくて大変そうなのであります。

日本出発の前日までお仕事をして旅立ってきました。

実際には、明日から彼の実家のロンドンでChristmasを過ごすので、Thailandとは早速しばしのお別れです。
ロンドンから戻ってきたら、本格的にThailandな毎日が始まるのです。

0 Comments:

Post a Comment

<< Home