It's my life in Japan ! ⇒ in Thailand now!

I'll try to write down " what I think " , " what I feel" and " what I did " on my days in  both English and Jpanese! 日々私の思うこと、感じたこと、したことを、英語と日本語の両方で綴ってみます!

Sunday, June 01, 2008

Free Time<自由時間>

I have been thinking about what free time means to me.
"Free time" is the one I really wished had all the time.

For the last 10years I have been working very hard.
I really liked my job, but I always wished I could have more free time.
But not particularly for something to do......

I used to go to a gym after work more than twice a week.
...... I was sure if I had more free time I would go to a gym everyday and be fitter!!

I used to read a book before I went to bed.I didn't want to stop reading for work the next day.
...... I was sure if I had more free time I would read many kinds of books all day!!

And look at my blog!

I used to write my blog even when I came home late from work.
...... I was so sure if I had more free time I would write more!!!!!

I quit my job at the end of April.
I traveled to Korea with my friends.
I took many free trial lessons like playing the guitar , sewing dresses , psycology and latin dance etc...
I had so much fun!

Now I feel guilty.
Someone tells me in my mind "You're not part of society because you DON'T work!!"

I don't know why I don't excercise , read books or write in my blog even now that I have enough time to do all of them...

Finally I have found something I want to study!
I have forcused on it lately.

I hope it is not because I want to forget I don't work....

--------------------------------------------------------------------------

最近、自分にとっての自由な時間って何だろうと考えます。
それは、私がものすごく手に入れたかったもののはず。

10年くらい忙しく働いてきて、仕事は大好きだったし、特別な目的があったわけじゃないけれど、もっと自由な時間があればな~っていつも思ってました。

週に2回以上、仕事帰りにジムに通っていて、
”もっと自由な時間があれば、毎日ジムに通って締まった身体になれるのにー”
と思っていました。

寝る前には次の日の仕事を心配しながら本を読んでいました。
”もっと自由な時間があれば、もっといろんな種類の本を1日中読むのにー”
と思っていました。

そして、私のブログをご覧ください..............。

たとえ家に帰るのが遅くなってもブログを書いていました。
”もっと自由になる時間があれば、もっと書くのにー”
と思っていました。。。

1ケ月ちょっと前に仕事を辞めてから、友達と韓国旅行をして、ケイコとマナブのきっかけレッスンとやらにいろいろ行きました。ギターやら洋裁やら心理学やらラテンダンスやら(笑)
ものすごーく楽しい時間でした。

そして今、罪悪感でいっぱいな私です。
誰かが私の頭の中で、
”仕事をしていない者は社会の一員なんかじゃなーい!”と言っているような。
しかも時間があるにもかかわらず、そんなにエクササイズもしてないし、そんなに本も読んでいないし、ブログを書くのもストップしたまま。
なぜかはわかりません(笑)

そんな中、勉強してみたいことを見つけました!
仕事をしていないことを忘れたいため...じゃないことを願うばかりです.......




3 Comments:

At 1:50 AM, June 07, 2008, Blogger Joel said...

If you want free time, you have to "pay the price"

http://www.richdad-jp.com/top.html

Read Robert Kiyosaki

 
At 9:51 PM, September 21, 2008, Blogger MO said...

今はどうなっているのですか?

新しい仕事が見つかりましたか?

 
At 1:18 AM, October 01, 2008, Anonymous Anonymous said...

こんばんは。。
あの。。「if you FIND (not FUND) any mistakes..」

 

Post a Comment

<< Home