It's my life in Japan ! ⇒ in Thailand now!

I'll try to write down " what I think " , " what I feel" and " what I did " on my days in  both English and Jpanese! 日々私の思うこと、感じたこと、したことを、英語と日本語の両方で綴ってみます!

Sunday, May 28, 2006

My new foot!


I got a new bicycle ! Cute one! The reason is because my old bicycle has a puncture.I had used it for some years and loved it as my foot! I need a bicycle in my life. I live near a castle in a big city,it means that It is the place that does not seem to be a city in a city ..do you understand??An area of a castle has laws and regulations to follow historic environment,it means.............A city cannot build a new building easily because excavation is possible,so there are any convenience stores , supermarket even vending machines !!! Isn't it sad? So I need a bicycle as my foot. and I can go many place even it's so far. Biking is not so bad in spring and summer!!!It's wonderful!!!!particularly by new bicycle.
Anyway I love this inconvenience place in the big city!

----------------------------------------------------------
前の自転車がパンクしてしまったので新しい自転車を買いました!かわいいやつです!前の自転車は、何年も私の足としてがんばってくれていたんですけどね。私の生活には自転車が絶対に必要なのです。なぜなら私は、大都会の中の大都会じゃないように見えるお城の近くに住んでいるからです・・・。わかります?お城の辺りは、歴史的環境を守るために法律規制があるのでしょう。市は、発掘物発見の可能性があるために、簡単に新しい建物とかバンバン建設できないんですよね。なので・・・私の家の近くには、コンビニやスーパー、自動販売機さえないんです。つまり、私の足代わりとして自転車は絶対に必要なわけです。私は多少遠くてもほとんど自転車でウロウロします!春や夏の自転車って悪くないですよね。というより最高です!特に新しい自転車だと。
まぁ、この便利でない大都会を愛していますけどね。

0 Comments:

Post a Comment

<< Home