It's my life in Japan ! ⇒ in Thailand now!

I'll try to write down " what I think " , " what I feel" and " what I did " on my days in  both English and Jpanese! 日々私の思うこと、感じたこと、したことを、英語と日本語の両方で綴ってみます!

Saturday, May 20, 2006

China town





I went to Kobe today.I love Kobe very much!.It has some mountains and sea, but it's not country side. Kobe is a small and nice city.
It's my hometown.
Walking around in Kobe makes me feel comfortable. I went to China town in Sannomiya in Kobe.There are always so many people.I enjoyed eating Chinese food and shopping Chinese things.
One thing I'm surprised is that I could see China town every country I have been to. I know that China is getting powerful these days,but even many years ago,there are some china town in many countries.I have never been to China and I don't have any Chinese friends , but I learned the history between China and Japan and I have eaten Chiinese food for many years. I like Chinese things and food very much .

Someday when I have some Chinese friends ,I hope that I will like Chinese people!
---------------------------------------------------------------

今日は神戸に行きました。やっぱり神戸はいい!山もあるし、海もあるし、でも田舎じゃない。ちっちゃな都会です。私の実家はそんな神戸にあります。なので、ウロウロしてても何だか心地いいのが神戸です。今日は三宮にある南京町に行ってきました。いつもながらスゴイ人でしたが、食べるのと買い物を楽しみました。
中国のことでびっくりするのは、今まで私が行った事のあるどの国にも、チャイナタウンがあることです。もちろん最近は中国の勢力は強くなってきましたが、何年も前でさえチャイナタウンってありましたもん。私は実際に中国に行ったことも、中国人のお友達もいませんが、中国と日本の間の歴史を勉強したり、中華料理は何年も食べ続けて、中華料理も中国の物も大好きです!

いつか中国人の友達ができた時には、中国の人達のことも好きになれるといいなって思います。


1 Comments:

At 8:28 PM, May 21, 2006, Blogger Jim said...

I think I know some people in Kobe, I will ask and tell you later, Yukyey. Thanks for the visit, I will come back and talk some more in the future. Have a good time in your days and with your family.

 

Post a Comment

<< Home