It's my life in Japan ! ⇒ in Thailand now!

I'll try to write down " what I think " , " what I feel" and " what I did " on my days in  both English and Jpanese! 日々私の思うこと、感じたこと、したことを、英語と日本語の両方で綴ってみます!

Friday, June 02, 2006

Su-konbu(酢こんぶ)


It is said that people's taste changes with years, it's true. Many food I didn't like became my favorite. One of them is "Su-konbu"- Vinegar sea tangle.
At first dried sea tangles are soaked in some special seasoning , and then they are covered by vinegar powder. it's a kind of snack.

When I was child, my grandmother always gave me sukonbu as my snack. Although it was very painful, I was able to say nothing for her kindness because I loved my grandma. Sukonbu was my grandma's favorite.
I really don't know when my taste has changed , It has gone into my favorite. Although our surroundings are flooded with a Western-style cake recently , one of the features of this Japanese snack are good for health.

Now Sukonbu is my grandma and my favorite!
I heared that it's good for a diet , skin and it may make you live longer too!

---------------------------------------------------------
人の嗜好は変わると言われますが、本当だなって思います。前は嫌いだった食べ物を好きになってます。その中のひとつに、”酢こんぶ”があります。
乾いた昆布を調味料に浸して、酢のパウダーをかけて作られる、おやつの一種です。

私が小さいとき、おばあちゃんがいっつもお菓子としてくれてました。子供の頃はそれがつらかったんですけど、おばあちゃんが大好きだったので、せっかくくれるのに。。と何も言えませんでした。おばあちゃんの好きなお菓子だったし。
いったいいつ私の嗜好が変わったのかわかりませんが、いつのまにか酢こんぶは私の好物になっていました。最近は、私たちのまわりは外国のお菓子であふれかえっていますが、この日本のお菓子の特徴は身体に良いことです。

今は、酢こんぶはおばあちゃんと私のお気に入りです。
ダイエットにも肌にも良いらしく、長生きもできるかもしれません。

0 Comments:

Post a Comment

<< Home