It's my life in Japan ! ⇒ in Thailand now!

I'll try to write down " what I think " , " what I feel" and " what I did " on my days in  both English and Jpanese! 日々私の思うこと、感じたこと、したことを、英語と日本語の両方で綴ってみます!

Wednesday, May 10, 2006

Lovely Mother

May-10th -2006

My mother!
Everything she does and says make me feel tired and is so cute .
I think that every mother is like that for their children.

When I need to call my mother,I mind my situation.
I call my mother ONLY when I have much spare time.
Because she can't stop talking ,even I tell her that I don't have time.
Also she talkes about the same thing over and over again.

I talked to my mother on the phone today.
My family is going to watch a baseball game on coming Saturday.
I don't live with my family so we had to plan what time and where we would meet.
I had already given some choices to her by e-mail,I just needed an answer.

I called her on my way from work today.
She said " How are you?Are you busy?Why didn't you get my call?"
I said "Well ...mom....I'm fine and I have been busy these days"
After my answer,she kept talking only about her situation.
She talked .....What she does for someone, How much she cares about someone ,All conversation between she and someone,Warning me about anything.............

Finaly she hung up . I hope that she was content.
Of course I cauldn't get answer I needed.

I love my mother!

------------------------------------------------------------------------------

うちの母は。
すること言うことすべて私を疲れさせ、そしてかわいいです。
子供にとっての親というのはそんなものだと思います。

私が母に電話する時は、自分の状況に気を配ります。
私が母に電話するのは、時間に余裕があるときだけです。
なぜなら母は、私が「時間ないから!」と伝えたところで、
話をやめることなんてできないからです。
しかも、同じことを何度も何度も話してくれます。

今日、母と電話で話しました。
家族で野球を見に行くので、何時にどこで待ち合わせとか
決めなくてはいけなかったからです。
前もってメールでいくつか選択肢を知らせておいたので、
答えだけ聞きたかったんですよね。。。

仕事の帰りに母に電話をすると
「元気?忙しいの?電話したのになんででーへんの?」と聞き
私が「あ~元気よ。最近忙しかったわ」と答えるや否や、
そのあとは自分のことばっかり話し続けました。
だれそれに何かをしてあげたとか、私はいつも人のことを気にかけている
だとか、誰かと母との会話の一部始終やら、私への注意とか・・・・・。

やっと電話を切りました。満足してくれてるといいのですが。
もちろん欲しかった答えはもらってませんけど。

愛すべき母です。



2 Comments:

At 8:08 PM, May 21, 2006, Blogger Jim said...

yes, like my parents, talk and talk and talk, but no answers to the first question that I had for calling. Same in all countries? You have to love them anyway, it is Life.

 
At 9:04 PM, May 21, 2006, Blogger yukyey said...

Your mother too?? Your parents must be so lovey!Do you think I would be like my mom??????

 

Post a Comment

<< Home