It's my life in Japan ! ⇒ in Thailand now!

I'll try to write down " what I think " , " what I feel" and " what I did " on my days in  both English and Jpanese! 日々私の思うこと、感じたこと、したことを、英語と日本語の両方で綴ってみます!

Thursday, August 09, 2007

no sense of an entertainment<芸能音痴>


I used to laugh at my mom .
Because she was incredibly ignorant about
entertainment information..
Now , I have no sense of an entertainment information
so that I am laughedeven by my coworkers.
I have competed with one another coworker "Which one knows more."

At lunch time , youngest coworker said " I like Koide more
as a Saeko's boyfriend"

3 coworkers
----- Yeh . I agree with you . ” in union.
1coworker & I -----
“ …………………. Who? “

3 coworkers gave us so many hints to make us remind who they were.
“ She was in the TV show “ “ He was in that television commercial” 
or something like that....
We were not able to be reminded any of them.
They gave up.

Anyway it wasn't that topic she wanted to talk to us.
Saeko have dated with new boyfriend for three month and got pregnant.
My coworker compared Saeko's ex-boyfriend "Koide" with new boyfriend
"Darubish".

We couldn’t talk about that much , because of 1coworker and me.

Because I was so curious, I looked for them on internet that night.
I didn't know Saeko ,
even I saw her photo..........
Of course I cannot have been able to remember her
because I didn't know her at all.
 ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 昔は、信じられないくらい芸能人を知らない母のことをよく笑っていました。
今では、同僚たちに笑いものにされるほど芸能情報に疎い私です。
たった1人、私と同レベルの芸能音痴の彼女と、どっちが知ってるレベルが高いかを競ってます。

ランチタイムに、その中で1番若い後輩が「私はサエコの彼は小出の方が良かった」と言い、
他の2人が「私もそう思うー」などと口ぐちに言う中、
もう1人の同僚と私だけが「・・・・・・・・・・・・誰って?」
3人の同僚たちは私達が思い出すようにと「あのドラマに出てたよ」「あのCMにでてたよ」と
言ってくれるのですが、
全く思い出せず、3人も諦めました。

だいたい、彼女が話したかったのはそんな事ではなく、
サエコが新しい彼であるダルビッシュと付き合って3ケ月で妊娠したらしいという話題をしようと
していたのです。
その話は私達のせいでほとんど出来ませんでした(笑)

まぁ、ちょっと気になったので、インターネットで調べてみました。
思い出せるはずなんてなかったんですよね・・・・・写真を見ても、知りませんでした。



2 Comments:

At 9:30 AM, August 10, 2007, Blogger bikenglish said...

芸能通を自負しているのですが、小出恵介がすぐピンと来なくて、ネットで調べて思い出しました。ダルビッシュはann-annにヌード写真を出すぐらい、女性に人気があるようですね。

私の芸能ネタの仕入れ元は、新聞上の週刊誌の広告、これだけです。見出しをきちんと(?)みれば、中身を見なくても大体わかります。

私の場合、同世代の男性と比較して、芸能情報は勝っているのですが、逆に野球はまったく興味がなく、知らないので、同僚がプロ野球の話をする時は、まったく話に加わることができません。

 
At 7:28 PM, August 10, 2007, Blogger yukyey said...

たまにコンビニに並んでいる週刊誌の表紙をチラ見することがありますが、・・・という感じな私です。
今は、私が芸能音痴だと強く認識している私の後輩が、私の情報源です(笑)

 

Post a Comment

<< Home