It's my life in Japan ! ⇒ in Thailand now!

I'll try to write down " what I think " , " what I feel" and " what I did " on my days in  both English and Jpanese! 日々私の思うこと、感じたこと、したことを、英語と日本語の両方で綴ってみます!

Tuesday, August 07, 2007

BOOT CAMP<ブートキャンプ>






"Billy's BOOT CAMP"
is tremendously popular in Japan now.
Many Japanese grew wilder and wilder with excitement.
It's called "The
concentrated 7days diet"
I'm interested in losing weight.
But I wasn't any interested in "Billy's BOOT CAPM" at all..
Today I found that my gym have started a BOOT CAMP program.
I tried it.
It was really similar to "Billy's BOOT CAMP"……
I can't explain how hard it was!
After I finished , my muscle had a cramp more than 10minutes......
I'm not sure if it's good or not.
However I felt that I achieved something
.

Now I understand why it attract the interest of many people...maybe.

-------------------------------------------------------

「ビリーズブートキャンプ」はものすごい人気です。
気が狂わんばかりの熱狂ぶりに唖然としちゃうくらいです。
「7日間集中ダイエット」というネーミングが惹きつけるのでしょうか・・・。
私も、ダイエットにはもちろん興味がありますが、これには全く興味はわいて
ませんでした。


今日はジムで「○○ブートキャンプ」というスタジオプログラムを見つけたので、
どんなものかと挑戦してみました。

それは私が見たことある「ビリーズブートキャンプ」と激似の内容で、もう文字で
なんか表現できないほどハードでした・・。

終わってからも筋肉がずっとピクピクしてました。

いいんだか悪いんだかなんて分らない感覚。
でも何か、ものすごい達成感はありました。

ちょっとだけ、人気の秘密がわかった気がします・・・たぶん。



6 Comments:

At 8:36 AM, August 08, 2007, Blogger bikenglish said...

Mikawa ossan さんのブログであなたのブログを知りました。時間がないのでじっくり読めませんが、またコメントしたいと思います。

 
At 9:53 AM, August 09, 2007, Blogger bikenglish said...

たまたま聞いていたポッドキャスティングで「ビリーブートキャンプ」の人気の秘密について、語られていました。そのDJ曰く、まずはネーミング、なんか、響きがいい。DVDでは、ちょうど見ている人が疲れたときに、ビリーが画面に向かって、声をかけてくれる。それと、DVDに出ている人が、目に見えて痩せているのがわかる。と言った内容でした。

私は、「ビリー~」は一過性のもだと冷ややかに見ています。

私は45のオヤジですが、自分なりダイエット経験があり、今は標準体重をキープしています。そのうち、いつか、自分のブログで実践方法を紹介したいと思います(英語じゃ難しいかな)。

 
At 10:54 AM, August 09, 2007, Blogger MO said...

I think it's good that your muscles were sore after you finished. Of course, the most important thing is to continue doing it. Just doing the "boot camp" once will only make you sore, but if you do it many times, then you will start to see results!

 
At 11:01 AM, August 09, 2007, Blogger yukyey said...

コメントありがとうございます。
私はどんな流行りでも「ふーん。今はそんなものが流行ってるんだなー・・。」と第三者的に感心はするんですけどその流行にはのれずにいます(笑)
やはり、TVより実体験のお話のほうが断然興味があります。
是非、ブログで紹介してください!
<私は日本語のほうが助かりまーす(笑)>

 
At 8:22 PM, August 09, 2007, Blogger MO said...

<私は日本語のほうが助かりまーす(笑)>

うむ、じゃ、英語か日本語か、どちらがいいですか?yukyeyさんみたいに両方を書くほど集中力がありませんからね。(笑)

前は一応修練のために英語で書いてみたが、yukyeyさんに合わせます!

 
At 4:15 AM, August 10, 2007, Blogger yukyey said...

やっぱり、私の修行のために
Can you write in English please!

 

Post a Comment

<< Home